Saturday, July 25, 2009

wastewater

A.I.R B.U.A.N.G.A.N

simple kan? tapi caner nk rawat? hmmm...

ingat senang ke nk rawat air buangan supaya ia selamat kpd sume makhluk Tuhan??

...

~kena diperiksa dulu sblom dirawat (mana bleh main rawat je pesakit tanpa tahu ape masalah die kan?)

~pastu kena dimendapkan dulu

~pastu kena tapis

...

~pastu kena singkirkan nitrogen dan fosforus

~pastu kena dinyahkan dr ape2 bakteria la

...

Ni la nghupe penapis kite..tapi versi rawatan mini! Igt bas je ade bas mini?? Hahaha!! Nape penapis ni nampak mcm bersih?? Sbb blom guna lagi la!! Rasa mcm nk lempang aku x??? Hikhik..

...

Haaa..ini plak BIO POWER POWDER!! Ko igt akar tongkat ali je POWER?? Hahahaha!! Serbuk ni bleh menghilangkan segala bau2 musyuk masyam hancing hapak ketiak dlm air yg sudah dirawat tau!

...


Dari kiri....nombor!! Hahaha!! Nape aku di susun kt ujung?? Mencik!! Mencik!!! (Mcm kawad kaki umah biru..kawad kepala xde ke huh???) Cuba bayang kalo kepala yg berkawad?? Hantuk..hantuk... One..two..one..two.. Sampai kiraan sepuluh..ko nk muntah...pening!! Hahahaha!!

...

Tu la. Igt korng buang2 air tu xde sape nk amik semula dan rawat utk diguna semula ke?? Dengar mcm geli ek? Tapi itu kenyataan beb!! Hm...buangan korng yg pepejal kaler itam2 cekelat yekk..yekk.. tu cara rawatan die x sama mcm ni ek!! Ko tanye2 aku terajang bagi!! Hahaha... Oh ye..gaji bulanan bg seorng wastewater engineer boleh mencecah RM35 000!!! Makcik kayo!!! kayo!!!

...

12 Catatan Sahabat:

sharamli said...

uiks..kay0 tu

[S]itie [B]Um [B]Um said...

=)

joegrimjow said...

kejeku ley cecah 100k sbulan
hehe

joegrimjow said...

aik
da ke ek?

[S]itie [B]Um [B]Um said...

joe:: wow!! good for you dear...

[S]itie [B]Um [B]Um said...

joe:: dah.. =)

atok said...

ye ye.
aku kayooo

Da' daffodil D said...

D tgh study pasal dewatering process(process after 2ndary treatment).. kne present khamis ni. aiyak~ :D

[S]itie [B]Um [B]Um said...

atok:: hehe

[S]itie [B]Um [B]Um said...

d:: gudluck dear!! =)

aus bob said...

wah 35 000.. fuyoh.. xpyah krja pun xpe hb mcm 2.. kuikuikui..

[S]itie [B]Um [B]Um said...

haip!!