LilySlim Weight loss tickers

Wednesday, December 10, 2008

kitab, obor dan berjabat tangan


This post is dedicated to all adik beradik kitab, obor dan berjabat tangan. Apekah? Jgn di tanye. Yg dimaksudkan sahaje akan faham. Pernah tak korang rase saaaangat marah giler nk mati...dan korang mula mencari subjek utk dipersalahkan?  Sindrom ini dinamakan "aku betul!". Di mana..korang akan rase kt dunia ni korang jela yg baik..org lain sume salah! Tanda2 awal ialah..tekanan jiwa. Merepeks saje keje ku. Iyakah? Diam sudah..

...

Sejak kebelakangan ini. Aku telah dijangkiti sindrom "aku betul!". Habis sumenye aku fire!! Aku tembak! Aku bom dgn nuklear! Termasuklah kpd adik beradik kitab, obor dan berjabat tangan. Dan ini telah menyirapkan darah mereka. Kini..ku telah pulih..masih belum 100% tp aku sudah mula nampak dan berfikir dgn jelas..yg mmg aku tidak patut mengait..menembak..meng-fire..dan mengebom mereka dgn masalah peribadi aku.  Namun segalanye sudah terlewat. Maaf dipinta tidak berguna. Terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata buruk padahnya. Aku Siti Fatimah Walia..melaporkan dari kamar beradu.

...

Kata2 terakhir dari aku.. seperti mana aku tidak patut meng-fire dan mengebom adik beradik dengan masalah peribadi..seperti itu jugalah korang jangan meng-fire dan mengebom mucuk dengan kesilapan aku. Mucuk tiada kena mengena dgn hal yg telah berlaku. Harap itulah yg korng tunaikan. Dengan itu...segala idea bernas, pendapat dan sokongan padu yg aku telah sumbangkan pd adik beradik selama ni datangnye drpd Allah...dan segala yg buruk itu adalah dariku sendiri.

...

25 Catatan Sahabat:

Kapten Luffy said...

aku x faham sapa sebenarnya yg ko fire tu

Jard The Great said...

hmmm... tekanan perasaan nmpk.. =p

Nurmala Mazlan said...

erk...naper nih??

Unknown said...

wooooooooooooo
ganehnye dia..
pesal marah2 ni dik..
rileks k hehehe

Sitie BUm BUm said...

luffy:: xbleh nk explain..sorry

Sitie BUm BUm said...

jard:: =(

Sitie BUm BUm said...

nurmala:: masalah sket..

Sitie BUm BUm said...

ena:: tak tenang ar

Aishot said...

marah gile nmpk nye
nak jd ultraman ke??

Sitie BUm BUm said...

hm..

PerantauSepi1306 said...

hmmmm yang terbaik.. bila marah kita diam... istighfar.... asingkan diri bagi mengawal emosi... seblum kita kembali berkata-kata.. kerana kerasionalan diri akan hilang tatkala amarah memuncak dan hati mudah didampingi bisikan yang mungkin mencalarkan perasaan...
apa-apap pun hope ct lebey cool skang, K

CuTeMiUt78 said...

emmm.. napa erk.. cam tekanan je..

Sitie BUm BUm said...

yeah..

~Eila Nur Kaseh~ said...

luahan rase nih...hidup penuh cobaan..

Sitie BUm BUm said...

dugaan

ct rahani said...

siti.. sabar byk2 k.. idup ni mmg x lepas dr diuji... moga siti ceria selalu..

bozzobattousai said...

ko nih tengah gaduh ke, marah ke, perang ke,tensen ke? bawak2 bersabarla...

mkaw77 said...

ganas bebudak zaman skrg.. klu marah main bom je!! dh x bertumbuk lagik..

Sitie BUm BUm said...

bozzo:: ye

Sitie BUm BUm said...

kamal:: hm..

Anonymous said...

ermm..apepun tawakal jer..yg baik dari Dia..yg buruk dari kita sendiri :)

zino said...

tak elok marah marah... kalau nak marah pun kena berhemah.. dan tak boleh marah lama lama cepat cepat memafkan.. macam yg zino buat semalam hehe..

Sitie BUm BUm said...

lily:: ye

Sitie BUm BUm said...

zino:: okay

ita.itu said...

hehe..kalo gadoh2 best gak kadang..haha