LilySlim Weight loss tickers

Friday, October 29, 2010

Terlalu sibuk macam bidan terjun


Betul!!! Aku tak tipu. Pagi nak konvo tu aku gosok baju kurung coklat ni...jubah konvo yang berat nak mampos!! Macam nak patah je iron board! Pastu gosok skali baju dinner sebab konfirm takkan sempat nak gosok lepas konvo. Dan betul jangkaan aku.

...


Lepas tu dalam kul 10 pagi mak ajak gi cari keropok kering area tanjung lumpur. Nak jaga hati punye pasal, aku ikut la! Padahal kul 1 lebih dah kena ade kt UMP utk konvo. Nak bersiap lagi ape kan. Mesti la nak cantik2. Mak aku ni plak pilih keropok pon cerewet!! Hahahaha...like mother like daughter! Ade la dalam kul 12 tengah hari baru sampai hotel. 

...

Terus aku kelam kabut siap2...ngan badan melekit dek panahan sang suria, nak mandi, adik laki aku bleh plak duduk dalam bilik air tak kuar2!!! Argh!!!!! Ketok2 aku jerit2 kat luar...buat toya je die!! Tengok jam dah tak sempat ni nak pakai contact lense. Al-maklum le..pakai contact lense perlu keyakinan tinggi. Aku plak fail bab ni. Jadinye...cancel! Pakai jugak la besi ni kat depan muka aku.

...




 Pastu adik aku kuar toilet dan suro aku masuk. Aku dah siap ape sume dah...memang melenting gak la aku marah!!! Hhahaha....letih sebenarnye. Kesimpulannya aku pergi konvo dalam keadaan berpeluh dan tak bersedia. Plan nak pakai tudung lain...waktu tu la plak kelepet tak jadi la ape la. (Hanya pompuan muslim bertudung je faham). Hehehehe... Anyway, dalam 5 saat je naik pentas...persediaanye 4 tahun setengah. hahaha.

...


Dan juga yang tak syoknye...aku dapat seat di sebelah orang2 yang aku tak kamcing. Jadinye aku sembang sket2...pastu bosan... buku senarai nama graduan pon dah katam aku baca...last2, tersengguk juga aku di kerusi ketiduran... hahaha. Nasib baik tak masuk rakaman dan dipancarkan ke projektor kat depan dewan. Malu mak bapak aku nanti. hahaha!!!

...

2 Catatan Sahabat:

deaf-angel said...

tahniah fren.

ko ni, kecik hati sapa duk kiri kanan ko baca ko tulis tu..

Sitie BUm BUm said...

hahaha...memang pon. bukan aku tipu. diorng pon sedar yg kite tak kamcing. hehehe